Σβήνουν
από τον χάρτη της Εύβοιας όπως και σε ολόκληρη την χώρα εκατοντάδες
σχολεία Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι μαθητές θα
διανύουν μέχρι και 10 χιλιόμετρα για να φτάσουν στο νέο σχολείο, αν το
δικό τους κλείσει. Τα νέα «πολυδύναμα» σχολεία – γίγαντες» εξήγγειλε η
Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, για να περικόψει λειτουργικές
δαπάνες και να μειώσει δραματικά τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα
με σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΥΓΗ» με λουκέτο
απειλεί τη δημόσια εκπαίδευση η κυβέρνηση αν το εκπαιδευτικό κίνημα και
οι τοπικές κοινωνίες δεν καταφέρουν να ματαιώσουν το σχέδιο εκτεταμένων
συγχωνεύσεων σχολείων που θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου
Παιδείας δεν θ' αφήσει ανοικτό κανένα σχολείο με αριθμό μαθητών κάτω από
130! …Οι μαθητές που θα χάσουν τα σχολεία τους, θα κληθούν να
"φοιτήσουν" σε Πολυδύναμα Σχολικά Κέντρα, δηλαδή σε σχολεία-γίγαντες,
τύπου Γκράβας!
Την
εφιαλτική προοπτική τέτοιων σχολείων, όπου χιλιάδες μαθητές κάθε
ηλικίας στοιβάζονται σε άθλιες κτηριακές εγκαταστάσεις, επιβεβαιώνει
χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας με την οποία προαναγγέλλεται η
δημιουργία Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναμων Σχολικών Μονάδων. Η
ειρωνεία είναι ότι με την ανακοίνωση αυτή, το υπουργείο Παιδείας
επιχειρεί να κατευνάσει τις αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κόσμου που
χθες διαδήλωσε στις περιφερειακές διευθύνσεις όλης της χώρας κατά των
επιχειρούμενων συγχωνεύσεων. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί της Αθήνας
πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη της Διεύθυνσης Αττικής, στους
Αμπελοκήπους. Οι διορισμένοι περιφερειάρχες, πάντως, που έχουν αναλάβει
να σβήσουν από τον εκπαιδευτικό χάρτη εκατοντάδες σχολεία, δεν ήταν στις
περιφέρειές τους για να δώσουν εξηγήσεις καθώς είχαν κληθεί εκτάκτως
στο υπουργείο Παιδείας για σύσκεψη.
Χαριστική βολή στην Περιφέρεια
Η
κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει τη χαριστική βολή στην περιφέρεια
δημιουργώντας το μητροπολιτικό σχολείο που θα προκύπτει από την
κατάργηση όλων των μικρών σχολικών μονάδων μιας ολόκληρης περιοχής.
Εκατοντάδες χωριά, κωμοπόλεις αλλά και γειτονιές των αστικών κέντρων θα
χάσουν τα σχολεία τους, ενώ χιλιάδες μαθητές θα μεταφέρονται καθημερινά
σε δρόμους καρμανιόλες για να προσεγγίσουν το Πολυδύναμο Σχολικό Κέντρο
της κ. Διαμαντοπούλου. Η υπουργός Παιδείας διατείνεται ότι οι αποστάσεις
δεν θα ξεπερνούν τα 10 χιλιόμετρα με ανώτατο χρόνο μετακίνησης τη μισή
ώρα. Ίσως να υπολογίζει τη διαδρομή με σωφέρ από το σπίτι της στο
υπουργείο αλλά σίγουρα όχι τα δέκα χιλιόμετρα στα κατσάβραχα, με βροχή,
χιόνι, ομίχλη και με το κύμα να καβαλάει το οδόστρωμα. Πάντως,
διαβεβαιώνει ότι από το πρόγραμμα συνενώσεων θα εξαιρεθούν "σχολεία
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και
απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι
αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν
τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των
μαθητών." Από τα παραπάνω, μόνο τα τέσσερα άκρα της Ελλάδας μπορεί να
αισθάνονται ασφαλή ότι δεν θα χάσουν τα σχολεία τους...
Η
κινητοποίηση των εκπαιδευτικών ανάγκασε την πολιτική ηγεσία του
υπουργείου Παιδείας να βγάλει τη μάσκα και να ομολογήσει για πρώτη φορά
ότι δεν πρόκειται για τις συνήθεις συγχωνεύσεις αλλά για ένα ολόκληρο
"εγχείρημα", ένα "νέο οργανωτικό σχεδιασμό", με στόχο όπως υποστηρίζει
την "ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τον εξορθολογισμό στη διασπορά των σχολικών μονάδων και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών".
Στα
Πολυδύναμα Σχολικά Κέντρα που θα λειτουργούν ως ολοήμερα σχολεία θα
στοιβαχτούν μαθητές από διαφορετικές περιοχές, άγνωστο πόσοι σε κάθε
τμήμα. Η ανακοίνωση κάνει λόγο για "ικανό αριθμό μαθητών ανά τάξη". Το
γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας αποφεύγει να προσδιορίσει τον αριθμό
των παιδιών σε κάθε τάξη προαναγγέλλει την οριστική εγκατάλειψη της
ρύθμισης για 25 μαθητές ανά τμήμα.
Παρ'
ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποστηρίζει ότι τα
κριτήρια του "εγχειρήματος" είναι παιδαγωγικά, το κύμα των συγχωνεύσεων
αποτελεί κομμάτι του κυβερνητικού σχεδίου για τη δραστική περικοπή
δαπανών, τη μείωση των θέσεων εργασίας, την ανατροπή των εργασιακών
σχέσεων και την επιβολή του φτηνού σχολείου που θα εξαρτάται από την...
ευγενή ευχαρίστηση χορηγών και τις τσέπες των γονιών.
Στα πρότυπα της Πορτογαλίας
Η
κυβέρνηση αντιγράφει το πορτογαλικό μοντέλο του μητροπολιτικού σχολείου
όπου χιλιάδες παιδιά αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά τεράστιες
αποστάσεις και να μένουν όλη την ημέρα εκτός σπιτιού για να πάνε και να
γυρίσουν από το αντίστοιχο... Πολυδύναμο Σχολικό Κέντρο. Όσα είχε πει
μιλώντας στους Ελληνες εκπαιδευτικούς ο εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών
συνδικάτων της Πορτογαλίας, Μάριο Νογκέιρο, επιβεβαιώνονται κατά γράμμα.
Τότε είχαμε μιλήσει για σκηνές από τα προσεχώς. Τώρα τα βλέπουμε στην
πράξη.
Η
κυβέρνηση, είχε πει καταγγείλει ο Νογκέιρο, προσπαθεί να δημιουργήσει
σχολεία με 3.000 μαθητές και 400 καθηγητές. Το σχέδιο αυτό, που ήδη
υλοποιείται θα μεταφραστεί, με την έναρξη της νέας χρονιάς, σε πολλές
χιλιάδες απολύσεις καθηγητών και μη. Από τους περίπου 150.000
Πορτογάλους καθηγητές, περίπου οι 40.000 δεν είναι μόνιμοι. Στο λύκειο,
το ποσοστό μη μόνιμων καθηγητών φτάνει το 70%. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί
δεν έχουν οργανική θέση σε κανένα σχολείο και άρα μπορούν να
μετατίθενται κάθε χρόνο ή να μένουν άνεργοι. Δεν έχουν καριέρα και
υφίστανται ένα καθεστώς αξιολόγησης που τους οδηγεί στο να δέχονται
σχεδόν τα πάντα, ώστε να μη χάσουν τη δουλειά τους... Τα ωράρια εργασίας
χειροτέρευσαν, αλλά και τα σχολεία, αν εξαιρέσουμε κάποια μικρή
κτηριακή και τεχνολογική αναβάθμιση, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις
αυξημένες ανάγκες: τα τμήματα έχουν πολλούς μαθητές ενώ χιλιάδες μαθητές
με ειδικές ανάγκες έχασαν την ιδιαίτερη βοήθεια που λάμβαναν. Επιπλέον,
η κυβέρνηση επέβαλε ένα γραφειοκρατικό και θλιβερό μοντέλο αξιολόγησης,
αντικατέστησε τη δημοκρατική διοίκηση των σχολείων με ένα διευθυντή που
έχει υπερβολικές εξουσίες και περιόρισε τις συνδικαλιστικές ελευθερίες
των εκπαιδευτικών.
Και
αυτό το σενάριο προωθείται ήδη από την υπουργό Παιδείας. Στο νομοσχέδιο
για "τη διοικητική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος", τίθεται
θέμα αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ενώ θεσμοθετούνται
διαδικασίες λογοδοσίας και αποδοτικότητας της σχολικής μονάδας με όλα τα
ενδεχόμενα ανοικτά, αν από την "αξιολόγηση" διαπιστωθεί ότι δεν κάνει
... καλά τη δουλειά της. Μάλιστα, ήδη έχουν ετοιμαστεί τα σχέδια όπου
για την "αποτυχία" των μαθητών και του σχολείου συνολικά, θα
ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί.
Την
προηγούμενη εβδομάδα εστάλησαν στους περιφερειάρχες και σε άλλους
καθοδηγητές, "παραδείγματα Σχεδίων Συνέντευξης και Παρατήρησης" για την
εφαρμογή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Σχεδόν το σύνολο των
ερωτήσεων στις οποίες θα κληθούν να απαντήσουν οι γονείς, είναι στην
κατεύθυνση "βγάλτε άχρηστους τους καθηγητές"...
Πηγή: Η ΑΥΓΗ- eviorama
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου