Συνολικά το 2010 πουλήθηκαν 141.499 αυτοκίνητα, νούμερο που θα ήταν σαφώς μικρότερο αν δεν υπήρχαν τα… απόνερα της περσινής απόσυρσης, που αύξησε τις ταξινομήσεις τους τρείς πρώτους μήνες της χρονιάς. Η πραγματική κατάσταση της αγοράς ουσιαστικά απεικονίζεται το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με τις πωλήσεις από τον Ιούλιο μέχρι τον Δεκέμβριο να φτάνουν τα μόλις 42.968 αυτοκίνητα. Σημειώστε οτι αυτή η ποσότητα καλύπτονταν το 2009 σε ενάμιση μήνα…
Αναμφίβολα το 2010 ήταν μία καταστροφική χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου, αφήνοντας πίσω, σύμφωνα με την ΕΛΛΣΤΑΤ 15.000 ανέργους (το 17% του συνολικου δυναμικού των εργαζομένων) και 3.000 λουκέτα σε καταστήματα πώλησης.
Τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά, όπως ήταν επόμενο, καθηλώθηκαν κατά το περασμένο έτος. Το άθροισμα εσόδων Τέλους Ταξινόμησης και ΦΠΑ υπολογίζεται ότι έφθασε μόλις τα 550 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο του έτους, ενώ τα ίδια έσοδα το 2009 ανήλθαν σε 940 εκατομμύρια ευρώ, όταν επίσης τα έτη 2007-2008 κυμαίνονταν σε 1,4-1,5 δις ευρώ. Συνεπώς, η κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου είχε αποτέλεσμα την υστέρηση των δημοσιονομικών εσόδων κατά 400 και πλέον εκατομμύρια ευρώ.
Παρόλα αυτά λόγω της έναρξης του μέτρου της απόσυρσης, επικρατεί αισιοδοξία για τη νέα χρονιά, αφού οι αυξημένες επισκέψεις στις εκθέσεις αυτοκινήτων (έστω και αν είναι κυρίως διερευνητικές), κατά τις πρώτες του Ιανουαρίου δείχνει ότι αρκετοί κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να το αντικαταστήσουν…
πηγη
tsiboyria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου